Loading…

Werken bij de BGN

De Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland (BGN) is de overkoepelende beroeps- en belangenorganisatie voor gewichtsconsulenten in Nederland. De BGN draagt bij aan gezondheid en vitaliteit in Nederland door het waarborgen van een vakkundige en persoonlijke dienstverlening.

De vereniging wordt geleid door 5 bestuursleden. Vanuit ons kantoor in Woerden ondersteunt het verenigingsbureau bestaande uit 5 medewerkers het bestuur, leden en commissies. 

Vacatures

Binnen de BGN werkt het bestuur – bestaande uit vijf personen, elk met hun eigen portefeuille – aan de toekomst van de vereniging en aan de positionering van de BGN en de BGN-gewichtsconsulent. In verband met het aflopen van de bestuurstermijn van de huidige secretaris zijn we op zoek naar een nieuw persoon voor de invulling van deze positie.

Bestuurssecretaris, algemeen bestuurslid

Is dit iets voor jou?

Als bestuurslid ben je mede verantwoordelijk voor het uitvoeren van het beleid, het financieel en organisatorisch gezond houden van de vereniging en het behartigen van de belangen van de leden. Van elk bestuurslid wordt verwacht dat men aanwezig is bij bestuursvergaderingen en de Algemene ledenvergadering (ALV).

Als secretaris maak je ook deel uit van het dagelijks bestuur (DB). Samen met de voorzitter zorg je voor de agenda, de uitnodiging en het versturen van de vergaderstukken van de bestuursvergadering en de Alv. Daarnaast maak je de actie- en besluitenlijst van de vergaderingen en ben je verantwoordelijk voor het up-to-date houden van officiële documenten (HHR, statuten e.d.). Je stelt het jaarverslag en het jaarplan op in samenspraak met het bestuur.

Belangrijk om te weten:

  • Om deze positie te vervullen, is kennis op het gebied van (extern) netwerken/lobby en juridische vraagstukken een pré.
  • Ervaring met besturen / bestuurlijke ervaring is tevens een pré.
  • De functie (inclusief algemeen besturen) kost naar schatting 10 uur per week.
  • Het betreft een aanstelling voor tenminste vier jaar, waarna je je herkiesbaar kunt stellen.
  • De maandelijkse bestuursvergaderingen vinden plaats op ons kantoor in Woerden.
  • We bieden een vaste bestuursvergoeding à € 800 per maand (in 2020), excl. btw.
  • Er is een reiskostenvergoeding, indien je woonachtig bent buiten Woerden.
  • Je komt in een gedreven bestuur met een passie voor de vereniging en haar leden. We verwachten die inzet ook van jou.

Gemotiveerd om aan de slag te gaan?

Stuur dan een motivatiebrief en je Curriculum Vitae naar onze voorzitter, Marianne Kramer, via [email protected]. Dat kan tot woensdag 5 februari 2020. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 12 februari 2020. De daaropvolgende bestuursvergadering is op woensdag 11 maart 2020.